Friday, November 23, 2012

Sanah Helwa My Dear Bambam !

assalamualaikum
happy birthday to you~ 
happy birthday to you~ 
happy birthday...... 
happy birthday...... 
happy birthday...... 
happy birthday to bambammmmm !!   


once again, Eid Milad Ahmad Fahimi !
best dok baloh time bday awok key??
huh~
sakit hati !!
gapo-gapo pong , epi bday la semek deh....
moga pjg umur + muroh rezeki sokmo bia bleh masuk pinang sy nati... =P
insya-Allah~
nothing to say anymore........
just hope all of your dreams come true my dear......
enjoy your reading bambam bucuk !!!
okbai~

Sunday, November 4, 2012

quotes of the day~

assalamualaikum.....


"..a true friend's silence hurts more than enemy's rough words.."

you need to learn the difference between being honest and being rude

no matter how good you are to people, you will always have others criticizing you.... :(
...bersahabatlah dengan hatimu dahulu sebelum bersahabat dengan orang lain...


merapu-rapu di saat esaimen highway tak dapat diselesaikan..... (=.=")
okbai~

Thursday, October 18, 2012

aku masih sayang~ :')

assalamualaikum....
masalah dan masalah.....
haishh....langsung xleh nk lari kan....
asyik gaduh jep....
penat seyh.... (=.=")
u told me that sy 'keras hati' (?)
ouh yess....
it is me....
kalo xkeras hati, tu bukan nur afirah oke.... 
okbai~

Wednesday, September 19, 2012

redha dengan kekecewaan :')

assalamualaikum....
apabila kita redha pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka... :')

saya sayang awak tapi saya tak mampu sembunyikan rasa cemburu saya....
okbai~

Sunday, September 16, 2012

"Curi-Curi Suka" Giveaway!

assalamualaikum....

click on the image to enter this giveaway.... =)
this is just a simple giveaway from abg Eqbal Zack , so please don't miss this opportunity !

okbai~ 

Sunday, September 2, 2012

ayuh kembali ke kampus.... (=,=")

assalamualaikum....
cuti 3 bulan terasa amatlah sekejap.......
ye dop 3 bulan??
tak sampai pon kan? =.="
so ape yang aku rase skrg?
sedih , suka , gembira , teruja , MALAS , ohyeahhh~
semua yang tertera......hikhik... =P
tidur itu nikmat kan??
sebab tu malas nak balik U...... *sigh*
teruja sebab dapat jumpa kamuuu........
alaaa.....kamu la yang bambam tu...... =)
heeeee~
ermmm......sedih??
sebab terpaksa tinggalkan katil terchenta kat umah dan perlu berdamping dgn katil di UMP......
sobbssss~
*alololo tomey tomey*
suka sebab nanti kat sana dapat jumpa kengkawan aku lagi....
weee~

okbai~

Thursday, July 19, 2012

ahlan wasahlan ya Ramadhan... =)

assalamualaikum.....

"..tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia  jatuh pada hari Sabtu bersamaan dengan 21 Julai 2012 ( 1 Ramadhan 1433H ).."

Alhamdulillah lusa puasa kan? ^_^

so, besok jangan lupa niat puasa plak yerr...
ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna...insya-Allah....
amiin~
ape-ape pon, jom shopping esok...!!
*awal gilerrrr* =.="
okbai~

Monday, May 14, 2012

please don't be like this nur afirah !

assalamualaikum...


exam is near !

Onion Head Emoticons 118
9 days left !

Onion Head Emoticons 47
8 days left !

Onion Head Emoticons 101
7 days left !

Onion Head Emoticons 93
6 days left !

Onion Head Emoticons 14
5 days left !
 
Onion Head Emoticons 141
4 days left !
 
Onion Head Emoticons 22
3 days left !

Onion Head Emoticons 38
2 days left !
 
Onion Head Emoticons 77
1 days left !
 
Onion Head Emoticons 11
1 hour left !
 
Onion Head Emoticons 98
get the paper~
 
Onion Head Emoticons 104
doing~
 
Onion Head Emoticons 107
thinking~

Onion Head Emoticons 130
5 minutes before collecting !
 
Onion Head Emoticons 97
collecting paper !
 
Onion Head Emoticons 92
get the result~

got it ?
paham ke idok ?
paham kan ?
so ?

okbai~

Thursday, May 10, 2012

kepercayaan dan penipuan

assalamualaikum.....

i don't trust easily......
so, once i say that I TRUST YOU , please don't make me regret it !


BIG or small , LIES are LIES !


okbai~

Saturday, March 17, 2012

be STRONG cik AFIRAH!!

assalamualaikum....
jadilah seperti semut sebab apa pun yang terjadi , mereka tetap gigih dan kuat dalam kehidupan mereka ! =.="

rama-rama itu cantik dan menawan !
*tetiba*
hidup tidak selalunya indah....
langit tak selalu cerah....
suram malam tak berbintang....
itulah lukisan alam....
( begitu aturan Tuhan )

jadilah rumput nan lemah lembut....
tak luruh dipukul ribut......
bagai karang di dasar lautan....
tak terusik dilanda badai....

dalam sukar......
hitunglah kesyukuranmu.....
dalam senang......
awasi kealpaanmu.....
setitis derita melanda.....
segunung kurniaan-NYA.....

usah mengharapkan kesenangan....
dalam perjuangan perlu pengorbanan....
usah dendam berpanjangan...
maafkan kesalahan insan......

dalam diam.....
taburkanlah baktimu.....
dalam tenang.....
buangkanlah amarahmu.....
suburkanlah sifat sabar.....
dalam jiwamu itu...
di dalam jiwamu itu !
entry melalut-lalut sebab mood ke laut china selatan jap....
sekarang dah oke daa....
so ?
okbai~

Monday, February 13, 2012

before you judge a book by its cover, please care to open it or at least read the summary first !

assalamualaikum.....
oke firstly , tajuk entry xde kaitan ngan orang lain pn....
so , kamu jangan la terasa yep... =)
act , ditujukan buat diri sendiri la.......hehe~
kenapakah ?
biarlah rahsia boley boleh ?
boleH oke bukan boleY..... =P
*peace*
hehe......no lah....
dedicated to myself sebab ye lah menda tu lom tentu lagi susah cam org lain cakap kan......?
so , care to open the book first la baru tau menda tu betol2 susah ke tak...
dats mean jugak no need to menggelabah sangat la fir !
blajo dulu ape yang patut tau!!
hurmmmm.....baru first class , next week dh ade kuiz ??
bior betik betol......
a'ah.........memang betik pon.....
haishhhhh......... =.="
sabor je lar fir.......
gambatte~
okbai~

Wednesday, February 8, 2012

bukan saya orangnya

assalamualaikum....

jika awak cari wanita yang cantik , bukan saya orangnya ..
jika awak cari wanita yang kaya , bukan saya orangnya ..
jika awak cari wanita yang pandai bergaya , bukan saya orangnya ..
jika awak cari wanita yang bijak , bukan saya orangnya ..
TAPI
jika awak cari wanita yang ingin awak PIMPIN , awak boleh cari saya !
saya akan ada untuk awak jika awak ingin menuju ke jalan ALLAH SWT~ 
insya-Allah  =)

okbai~

Monday, January 23, 2012

cari jodoh ?

assalamualaikum...
♥ JODOH......usah mencari yang terlalu sempurna ♥ 
too many people are looking for the perfect person instead of trying to be the perfect person......
hurrmmm....
seperti yg dijanjikan dalam entry INI , aku ade gtau yg nk ckp pasal jodoh kn.....
haissshhh.......jodoh ?
jodoh itu seperti rezeki.....
ia telah ditentukan sejak azali lagi seawal umur kita 4 bulan di dalam rahim bonda......
* ye dop ? *
betol la sebab ni ustaz azhar idrus yang cakap.......so , aku tulis je la.... =)
* ustaz ensem ! errkkk? =P *
hurrmmmm....jodoh tu ketentuan Ilahi kan ?
ada orang jodohnya awal dan ada juga yang lambat....
biar lambat jodoh asalkan hidup bahagia dan biar seorang diri daripada menjadi mangsa lelaki tak beriman.....
dan jika masih belum bersedia begelar ISTERI / SUAMI , usahlah terburu-buru untuk berkahwin......
* baiklah ! *
jika masih belum cukup ilmu untuk bergelar ibu / ayah , belajarlah dahulu.....
jika masih belum bersedia untuk melayan kerenah anak2 , carilah dulu kesabaran itu....
janganlah berkahwin dahulu jika diri belum benar-benar bersedia memikul tanggungjawab yang besar dalam hidup......
seorang isteri perlu taat setia pada suami kerana keredhaan suami itu begitu besar pada mereka dan isteri perlu menjaga kehormatan diri dan maruah suami.......
dan suami perlu bersedia menanggung dosa-dosa isteri sepanjang kehidupan dalam rumah tangga mereka dan memberi nafkah kepada isteri dan anak2......
betapa besar dan beratnya tanggungjawab suami dan isteri dalam membina sebuah kehidupan rumah tangga yang bahagia......
keluarga yang bahagia akan terhasil jika suami dan isteri dapat melaksanakan tugas dan peranan masingdengan penuh rasa tanggungjawab dan saling membantu dalam urusan harian tanpa mengabaikan kewajipan kepada ALLAH S.W.T.
oke now back to our main topic......
JODOH...
tedapat 3 kategori jodoh iaitu :

1. JODOH DARI SYAITAN
iaitu teruna dan gadis menuju ke arah kemaksiatan di mana apabila si perempuan tadi mengandung , barulah si lelaki tadi menikahi perempuan tersebut .

2. JODOH DARI JIN
iaitu lelaki yang menyukai seorang perempuan yang tidak menyukai dirinya lalu dibomohkan dan disihirkan perempuan itu untuk setuju berkahwin dengan lelaki tadi .

3. JODOH DARI ALLAH
iaitu pandangan dua pasang mata iaitu lelaki dan perempuan sehingga menusuk ke dalam jiwa lalu lelaki tersebut masuk meminang perempuan tadi dan perempuan tersebut menerimanya . mereka bernikah dan bercinta sampai ke syurga . inilah yang digelar "syurga cinta" .

so , yang mana satu pilihan anda ?
semestinya yang ke-3 la kan.....
same as me..... =)
abes tu , cam mane nak tau yang orang tu adalah jodoh kita atau tak ?
ALLAH S.W.T. mengurniakan manusia telinga untuk mendengar , mata untuk melihat dan akal untuk kita berfikir.....
jadi gunakanlah anugerah ini untuk mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan.....
dua insan yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi dan fizikal antara kedua-duanya.....
apabila bersama, masing2 dapat merasakan keserasian antara mereka dan saling memerlukan antara satu sama lain.......
dan gerak hati mengatakan , dialah insan istimewa yang ditakdirkan untuk bersama kamu....
* ye dop ? *
berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia merupakan jodoh kita......

bersahaja
kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon.....
cubalah perhatikan cara dia berpakaian , cara percakapan , ketawa serta cara makan dan minum.....
adakah ia spontan dan tidak dikawal ?
jika dia tampil bersahaja , maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai.... =)

senang bersama
w'pun slalu bersamanya , tidak ada sedikit pun perasaan bosan , jemu ataupun tertekan pada diri kita.....
semakin hari semakin syang kepadanya....
kita sentiasa tenang , gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.....
apabila berjauhan , terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannnya....
* betol kan ?? *

terima kita seadanya
apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli....
biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung......
yang dia tahu, kita adalah miliknya kini......
dia juga sedia berkongsi kisah silamnya.....

sentiasa jujur
dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama......
sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita......
kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan.......
selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita......
apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.....

saling percaya
setiap orang mempunyai rahsia tersendiri....
apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya ?
bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka....

senang bekerjasama
bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini....
segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing....
perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.....

memahami diri kita
bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya....
semasa kita berduka, dia menjadi penghibur....
di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.....
* oh yess......hehe *
dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi.....
tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita....
dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan....

tampilkan kelemahan
tiada siapa yang sempurna di dunia ini.....
bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita....
sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya.....
malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita....
apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya....

kata hati
dengarlah kata hati....
kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya....
dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing.....
kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu....
dengarlah kata hati dan buatlah pilihan....
serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa....

solat istikharah dan tawakkal
jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT....
manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh Yang Maha Esa....
adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati.....
mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjuk-Nya.....
jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya.....
jika tidak, tolaklah dia dengan baik....
setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepada-Nya dan terus berdoa....
ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara....
nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

sumber : iluvislam

true love does not come by finding the perfect person but by learning to see imperfect person perfectly....


Rasulullah bersabda :
" barangsiapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda , maka menangislah syaitan dan ia (syaitan) mengeluh ; aduh celaka aku , agamanya terpelihara dari godaanku "
* kamu......jom kawen !! =P *
okbai~

Wednesday, January 11, 2012

sebelas JANUARI

assalamualaikum.....
hurrmmmmm
nice date......
tetiba tringat kt lagu 11 JANUARI..............
sebelas Januari bertemu,
menjalani kisah, cinta ini
naluri berkata,
engkaulah milikku

bahagia selalu dimiliki
bertahun menjalani bersama mu
ku nyatakan bahwa
engkaulah jiwaku

akulah penjaga mu
akulah pelindung mu
akulah pendamping mu
di setiap langkah-langkah mu

pernah ku menyakiti hati mu
pernah kau melupakan janji ini
semua karena, kita ini, manusia

kau bawa, diri ku, ke dalam hidup mu
kau basuh, diri ku, dengan rasa sayang
senyum mu juga sedih mu, adalah hidup ku
kau sentuh, cinta ku
dengan lembut…
dengan sejuta warna

*xde mood nk update blog*
okbai~

Wednesday, January 4, 2012

..i love you , you love me..

assalamualaikum =)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
i love you
you love me
we're a happy family
with a great big hug and a kiss from me to you
won't you say you love me too (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 
i love you
you love me
we're best friends like friends should be
with a great big hug and a kiss from me to you
won't you say you love me too (?)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ 

salam satu malaysia.......
*wink*wink*wink
entry hari ni bebaur sedikit kebudak2an yerr.......
haha......
tetiba terasa tenang bila dgr lagu zaman kanakribena dulu..... ^^
really miss that sweet moment......
encik doraemon.........
tolong la wujud untuk masa sehari nie.....
hehe.....
i just want to get back into my childhood for a while....... =)
errr.......boleh ke macam tu?
kalaulah doraemon tu betolwujud kan3???
*sengal*
okbai~

My Blog List